۳۲۳ میلیون تردد در مسیر‌های ارتباطی استان قزوین ثبت شد 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از ثبت ۳۲۳ میلیون تردد در مسیر‌های ارتباطی استان طی یک سال گذشته خبر داد.

جواد حق لطفی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان  در نشست خبری در جمع رسانه‌های جمعی با بیان اینکه ۶ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه در استان قزوین وجود دارد، افزود: برای کنترل و رصد راه‌ها در سال گذشته تجهیزات راهداری افزایش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد اعتبارات پیش بینی شده راهداری قزوین پارسال تخصیص یافت، اظهار کرد: همچنین در سال ۱۴۰۱ میزان هزینه کرد ۷۰۰ میلیارد تومان بود و ۱۶۲ هزارتن آسفالت در راه‌های شریانی استان استفاده شد و ۸۵ کیلومتر از مسیر‌های شیب دار استان اصلاح شد.

حق لطفی با اشاره به حوادث غیر مترقبه تصریح کرد: سیل در چهارسال گذشته ۱۵۵ میلیارد تومان به زیرساخت‌های راهداری خسارت وارد کرد.
وی همچنین گفت: ۱۱ هزار ناوگان باری در استان فعال است و بیش از ۱۳ هزار راننده دارای کارت هوشمند هستند.

این مسوول اظهار کرد: از لحاظ صدور بارنامه هم در سال گذشته شاهد افزایش ۶ درصدی بودیم.

وی ادامه داد: ناوگان مسافربری استان قزوین نیز دارای هزار و ۶۰۰ واحد خودرو است.

به گفته این مسوول، ۳۷ مجتمع در حال بهره برداری و ۲۲ مجتمع خدمات رفاهی جاده‌ای در دست ساخت است و در زمینه ساخت راه روستایی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) تفاهم نامه امضا شده است و برای ایام اربعین هم دوباره پویش سفر امن ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به ایمن سازی نقاط حادثه خیز استان خاطر نشان کرد: احداث ۱۵ نقطه پرحادثه در دست پیگیری است.

این مسوول در پایان گفت: ۲ مورد تصادف اتوبوس در طول دو هفته گذشته در یک محدوده از آزادراه قزوین-کرج اتفاق افتاد که هیچکدام از ۲ حادثه مربوط به راه نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.